Riga in cijfers

Hoi allemaal,

Zo, mijn tweede week is inmiddels ook al voorbij. Ik slaap inmiddels al een week in mijn appartement en voel me hier al helemaal thuis. Het ultieme bewijs van een echte ‘local’ zijn: ik steek sinds kort ook gewoon over als het stoplicht op rood staat, hahaha.

Omdat ik geen zin had om een verslagje per dag te typen(boring), heb ik het even anders aangepakt. Ik ga jullie iets over mijn verblijf hier in cijfers vertellen. Oke, hier komt ie dan:

Aantal inwoners van Riga: 701.000

Tijdverschil: 1 uur later

Aantal inwoners van Letland: +- 2.200.000

Percentage daarvan dat 60+ is: 60%

Percentage inwoners tussen de 20-30: 20%

Waarvan man: 50 %

Waarvan knap: 0,3 %

Aantal dagen in Riga: 19

Aantal woorden in het Lets dat ik ken: 0 (Sorry!)
Aantal dagen in mijn apartement: 10

Aantal prinsessen waarmee ik mijn apartement deel: 1 (the lovely Bengu)

Aantal m2 waar mijn paleis uit bestaat: 69,5

Aantal messen dat we hebben:0

Aantal wijnopeners: 3

Aantal dagen internet in het paleis: 1,5 ( OMG, eindelijk!!!!)

Aantal youtube video’s die ik heb gemaakt: 2

Aantal dagen dat ik afgelopen weken niet uit eten ben geweest voor lunch of diner: 0 (oeps)

Aantal keren dat ik naar de supermarkt ging: 20

Aantal keer dat de kassadame hoi terug zei: 3 (maar ik kan dit ook best verkeerd verstaan hebben)

Aantal keer dat de kassadame gelimlachte: 1

Aantal keer dat er mensen tegen ons aan liepen: 8 (het is vast een soort rare vorm van beleefdheid)

Aantal keer dat ik iets kocht en hoopte dat het net zo vegetarisch was als het eruit zag: alle keren

Aantal keren dat ik er na twee happen achter kwam dat het niet vegetarisch was: 5 (ik weet nu wel eindelijk hoe surimi smaakt)

Aantal alcohol vrije dagen: 5

Aantal keer naar een club: 1 (maar ik ben wel vaak ’s avonds naar een bar geweest, telt dat ook?)

Percentage Letten in die club: ongeveer 30%

Percentage mannen in die club: 70 %

Percentage Letse meisjes die slettendans doet: 100% (+ 1 Dutchie)

Aantal jassen die niet meer op hun oorspronkelijke plek lagen na het dansen: 1 (en natuurlijk regende het op de terug weg )

Aantal keren dat gigantische licht poppen aan het zoenen waren : 1 (en het was het mooiste wat ik heb gezien hier. Filmpje op fb volgt snel.)

Aantal lessen die ik heb gevolgd: 3

Aantal woorden die ik daarvan verstond: 10 (een combinatie van snel, monotoon en met een sterk accent praten)(Nee, 1 docent praat prima Engels, die ander dus niet echt)

Aantal keren dat ik mezelf verbood om te shoppen: 10

Aantal keren dat ik daarna toch ging shoppen: 10(er is lush J )

Gemiddeld aantal kilometers die ik loop op een dag: 10 km

Keren dat ik wens dat ik meer schoenen mee had dan 1 paar loafers: contstant

Keren dat ik met vier vreemde franse toeristen naar het strand ging: 1 (en na 1 minuut ging het keihard regenen)

Gemiddeld aantal kcal per dag: 2500 (er is hier zoveel taart)

Aantal andere Nederlandse studenten die ik heb ontmoet: 2 (waarvan 1 uit Nijmegen kwam, we hadden zelfs gemeenschappelijke vrienden op fb)

Nou over een paar weken(of maanden?) zal ik het lijstje weer eens aanvullen.

See you,

Sharon

p.s. ik ga snel een paleis tour doen

p.s.s. en ook weer wat Gwendolyn filmpjes J

Reacties

Reacties

Oma

Very interesting statistical information.
Reading between the lines I take it your having a great time in Riga.

Nadine

Wauw. I like your stories. Keep posting them. I thought you like to dance like a slut! Haha. You don't have a coat now? Shall i send your shoes t riga? Lots of love mama.xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!