Week 3: party, party en veel tweedehands aankoopjes

Hello!

Deze week was een beetje saai. Vanaf volgende week ga ik beginnen met sporten(volleyball) en hopelijk ook een andere sport. Hier dus weer een verslag per dag:

Maandag:

’s Ochtends had ik mijn tweede les. Ik kwam te laat(het zal ook weer eens niet). De les was van dezelfde onverstaanbare profesor als mijn eerste les. De lessen hier duren vaak 3,5 uur met een pauze van een half uur/kwartier. Sommige lessen zijn totaal niet interactief, waardoor concentreren zo goed als onmogelijk is. Dat was dus ook het geval bij deze les. Nou we kregen huiswerk, dat ga ik heel braaf straks maken.

Daarnaast is de pauze van een half uur vaak om half twaalf. Wat een hele rare tijd is voor lunch. We hebben een kantine war je warm eten kan kopen. Iedereen eet hier vaak warm met lunch. Ik koos wat dingetjes uit die volgens de damme daar vegetarisch waren. Twee kaasschijven en twee soorten salade. De kaasschijven waren gemaakt van cottage cheese en zoet. De ene salade bleek geraspte kaas te zijn in mayonaise, versierd met een paar blokjes tomaat. De andere salade bevatte tonijn en die heb ik dus niet eens geprobeerd.

Na de les heb ik met een vriendin wat geshopt en daarna moesten we naar een andere uni om kaartjes voor een bootfeest te kopen. We hebben serieus ANDERHALF UUR in de rij gestaan voor een kaartje!!!!Dat is dus al de helft van de tijd van het het echte feest. Daarna had ik met vier Franse toeristen afgesproken om hun een rondleiding door de stad te geven. Na een korte rondleiding wilde ze naar het strand (dat het zeven uur ’s avonds was en het regende was bijzaak) dus ik ging mee naar het strand. Toen het donker was kwamen we eindelijk aan bij het strand en het was heel anders dan in Nederland. Er waren geen duinen en tien meter vanaf het water stond al een huis en de weg? Het strand was ook heel smal. Nou we waren dus 1 minuut intens aan het genieten van al dat zand dat in ons gezicht werd geblazen, toen het echt KEI hard begon te regenen. Dus toen zijn we naar de auto gerend en maar weer weg gegaan. We hebben daarna bij Lido gegeten in een grote shopping mall (die zijn namelijk tot tien uur geopend). Daarna hebben ze mij naar huis gebracht.

Dinsdag:

’s Middags ging ik voor niks naar school, want mijn les was uitgevallen( dit komt helaas wel vaker voor). Daarna ben ik naar een vriendin gegaan denk ik? Ik heb echt geen idee wat ik heb gedaan. Oh wacht ik weet het weer. ’s Middags hebben we in een heel schattig bakkerijtje gezeten zodat we konden internetten.

Woensdag:

Dit was de eerste dag van de rest van mijn leven!!!! We kregen vandaag namelijk internet in ons appartement!!!!!!

’s Middags mijn eerste les van een ander vak gehad(yes, natuurlijk was ik weer te laat). Daarna ben ik met een groepje wat gaan drinken op een terras in het centrum. ’s Avonds heb ik gekookt, denk ik. (ik denk dat de korsakov nu al toe slaat). Daarna heb ik op new look schoenen geshopt om ze vervolgens toch maar niet te bestellen. Ik heb namelijk geen idee wat mijn volledige adres is.

Donderdag:

Overdag geen idee? Ik denk dat ik naar tweedehands winkels ben geweest. ’s Avonds waren we uitgenodigd om bij iemand te eten met de groep. Dus daar gingen we ’s avonds heen. De Italianen hadden gekookt, dus we aten pasta. Daarna daar een beetje gehangen en een soort karaoke gedaan. (inclusief de kabouter dans want ik was niet de enige Nederlander) Toen was er ergens een huisfeest, maar dat bleek al afgelopen te zijn toen we er aan kwamen. Dus daarna even naar het centrum gegaan, maar dat was niet zoveel aan. Daarna met een taxi terug naar huis. We nemen hier altijd Panda taxi. Van het centrum naar mijn huis is dat ongeveer €2,75. Super goedkoop dus!

Vrijdag:

Overdag weer naar een tweedehandswinkel. Ik kocht daar een hele mooie gala jurk voor maar €1,5. Ik heb nog geen idee wanneer ik deze ga dragen, maar who cares? Ook bakte ik havermout koekjes. ’s Avonds met een groepje naar de stad gegaan en daarna nog naar een club geweest.

Zaterdag:

Brak dag. In de namiddag naar een vlooienmarkt geweest. Het was wel oke, maar klein. Wel was half hipster Riga daar. Toen gingen we nog naar een art cafe waar de andere hipster helft van Riga naar een gig zat te luisteren. Daar kwamen we nog bekende tegen. Toen zijn we naar de grote indoor markt geweest om daar voedsel te kopen. Daarna heb ik gekookt(indiase bloemkoolsoep).

Toen moest ik haasten, want vandaag was de boot party en die begon al om 8 uur. Je mocht je eigen drank meenemen op de boot. Ik had dus een fles wijn (red ofcourse) mee. In het begin leek het een beetje dull. We gingen drie uur over de rivier varen en feesten. Na een uur toen iedereen zijn fles wijn leeg had, was het wel leuk(thanks to the alcohol). Er zouden ook snacks worden geserveerd op de boot. Ze kwamen dus langs met schalen vol eten, dus iedereen zat al vol verlangen klaar om zich vol te vreten en wat bleek? Het waren gewoon reepjes GROENTE! Groente ja. Alleemaal reepjes paprika, wortel, komkommer en plakjes kaas. DIT GELOOF JE TOCH NIET? Ik weet niet wie die dit heeft bedacht?(Oke, eigenlijk weet ik dat wel. In de rij naar de WC’s sprak ik met een meisje dat in de organisatie zat en trots vertelde dat zij alle groente had gesneden. Ik heb maar niks gezegd.) Uiteindelijk hebben we ons dus maar volgestopt met paprika en kaas.

De rest van de party was ik te dronken om ook maar ergens aan te denken. Het was al afgelopen om 11 uur. We zijn toen met de hele boot naar de after geweest. De muziek was alleen heel slecht en het was te druk. We zijn toen naar een andere club geweest en hebben daarna nog gedanst. Toen een taxi naar huis genomen. Alleen deze taxichafeur was niet helemaal goed. Hij reed erg gevaarlijk en maakte opmerkingen over mijn jurkje(gelukkig was ik niet alleen), maar wel heel thuis gekomen.

Zondag:

Brak.

xxxx

Reacties

Reacties

Mama

You are having a good time. I like the snacks did they serve dipsauce with it? The driver likes your dress? Maybe he studies fashion and he liked your short dress? haha

Clautje

Heyyyyyyy party animal,

Eindelijk had ik even tijd om alles op mijn gemak te lezen :-)

Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Je hebt al veel gezellige mensjes hebt ontmoet en leuke dingen hebt gedaan. Je verveeld je daar niet zo te lezen!
Het is echt een heel avontuur.

Je schrijft ook leuk hoor meid, je kan wel een boek uitbrengen :-)

Veel plezier daar.

Liefs,
Clautje en een dikke kus van Emile x

Clautje

Je hebt al veel gezellige mensjes ontmoet en leuke dingen gedaan bedoel ik, het is nog vroeg :-p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!