Er Kwamen Twee Meiden Op Bezoek, Maar Je gelooft Nooit Wat Er daarna Gebeurde!

Hallo allemaal,

Het spijt me dat ik al een tijd niet geschreven heb, maar mijn leven voelt nou eenmaal niet interessant genoeg om er elke week over te schrijven. Plus dat ik op zondag nu vaak heel veel huiswerk moet maken. (Ja, ik ben heel druk met school. Erasmus betekent niet dat je amper naar school moet)

Nou inmiddels ben ik al een week en heel wat avonturen(we gingen laatst naar het dierenasiel) verder, maar vorige week donderdag had ik twee Nederlandse meisjes op bezoek. Deze meisjes doen Erasmus in Finland, maar studeren normalitair in Amsterdam.

Donderdag

Ik was van te voren al genoeg gewaarschuwd dat ik echt( ECHT!!!) op tijd op het vliegveld moest zijn om hen op te halen. Nu ben ik nooit(NOOIT:P) ergens op tijd, maar vreemd genoeg lukte het dit keer wel. Oke, dat kwam omdat dat SJEEJ nog moest plassen(Ja, echt) en ik eigenlijk eerst in de verkeerde aankomsthal stond. Ik had netjes een briefje gemaakt met hun namen erop, zodat deze twee Hollandse moiden mij zouden herkennen. Nou, na de begroeting namen we de bus naar de stad. Ze waren lekker makkelijk, want steeds als ik vroeg: “Wat willen jullie?” zeiden ze “Het maakt mij niet uit.” Ik kon dus lekker veel mijn zin krijgen.

We gingen vanaf de stad lopend naar mijn appartement, zodat ze gelijk al konden sight seeën. Toen wat spullen uitgepakt en daarna weer de stad ingegaan. Eerst hebben we taart gegeten bij een cafeetje dat “nomnom” cafe heet. Hoewel het voor Letse begrippen redelijk prijzig was (€3 voor een stukje taart) was de marshmallow chocolade taart echt goddelijk! Daarna heb ik ze wat van de stad laten zien. We zijn toen naar een hele leuke bar geweest, waar ik de dag daarvoor ook al heen was geweest (ghegheghe). Het is een Folk cafe en het ziet er dus heel traditioneel uit. Ook serveren ze heel goedkoop locaal eten, hebben ze heel veel lokale drankjes en is er elke dag wel entertainment. We gingen daar dus lokaal eten en drinken. We bestelde 3 voorgerechtjes en drie hoofdgerechtjes en drie drankjes? De portie’s zijn hier echt enorm, dus natuurlijk konden we het niet op. Voor dit alles betaalde we in totaal maar 27 euro! En dan is het eten ook nog is heel lekker. Daarna zijn we nog naar het theehuis geweest en hebben we daar de rest van de avond gechillt en gezeten.

Vrijdag

Toen ik wakker werd maakte ik een reservering voor in de namiddag bij het kattencafe. Daarna zijn we weer de stad in geweest. Rond de middag moest ik de meiden los laten, want ik moest naar school. Ze hebben zich lekker vermaakt, want toen ik ze na mijn les in het kattencafe ontmoeten vertelde ze volluit over hun avondturen(hahah). Nou het kattencafe dus. Ik wilde hier al naar toe sinds ik wist dat ik naar Riga zou gaan, maar vreemd genoeg was dit nog niet gebeurd. Het zit dus tegen over mijn school, wat een teken van god moet zijn. Het cafe is heel leuk ingericht met heel veel leuke katten dingetjes en ze draaide hele leuke muziek(allemaal covers). Ook de kaart was erg lekker met veel verschillende gerechten. De portie’s waren hier iets kleiner en iets prijziger, maar dat heb je er graag voor over. Oh ja, ze hebben dus katten. Echt ze zijn zo leuk en je kan ze aaien en met ze spelen en knuffelen. We besloten om eerst een chocolade fondant te bestellen. Toen kreeg ik kaartjes aangeboden om ’s vonds met z’n alle naar een Ice hocky wedstrijd van het nationale team te gaan. Daarom besloten we er ook maar te gaan avond eten. Het eten was erg lekker! Ze hebben ook vegan optie’s.

Na veel stress en een taxi die maar €4 kosten, kwamen we aan bij de arena. We mochten door de personeels ingang en we mochte op lege plekken gaan zitten. We zaten uiteindelijk dus op de tweede rij. Als ik studenten kaartjes had gekocht had ik waarschijnlijk tegen het dak aangezeten. Ik weet van mezelf dat ik niet echt een sport fanaat ben. Het is gewoon niet echt spannend en er gebeurd weinig. Nou dit was wel iets spannender, omdat ze vet vaak gingen vechten :P. Maar uiteindelijk waren ze gewoon slecht en verloren ze met de penalty’s. Na de wedstrijd gingen we naar huis en keken we een film.

Zaterdag

Eerst gingen we uitslapen. Daarna toch maar iets doen en toen zijn we naar de centrale markt geweest. Dit is een enorme overdekte markt met meerdere hallen. Trendwatchers in Nederland zouden er van smullen, maar hier is het heel normaal. Het voedsel is daar heel goedkoop, alleen het is wel iets wat crimineel. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en gingen we ons klaarmaken om naar de ballet te gaan. We gingen allemaal make-up en nagellak opdoen want dat is belangrijk als je naar de ballet gaat. We gingen naar het zwanenmeer en het was echt heel tof! We hadden goede plaatsen en de zaal was heel erg mooi! Ook was de voorstelling heel boeiend en iedereen zag er super netjes uit. Het licht was alleen heel slecht om selfies te maken L. Na de voorstelling gingen we weer naar Ala bar want we wilde die knoflookbrood dingen weer eten. We bestelde dus snackjes, wat niet echt snackjes zijn want de portie’s zijn super groot. Na een paar biertjes( Nee grapje, ik en Jay bestelde lekker wijn) konden we aan een mooie nacht beginnen. Niemand wist nog wat er ging gebeuren. (Spoiler: er gebeurde dus niks)

Bengu ging naar huis en wij gingen naar Rock cafe, omdat ik karaoke wilde doen. Dit is, naast blauwe kaas, mijn nieuwe verslaving. Nou, het duurde dus vet lang voordat het mijn beurt was, omdat iedereen hier verslaafd is aan karaoke. Ik koos het nummer “One”van U2. Ik zong het helemaal verkeerd, maar who cares. Volgende keer ga ik weer! Daarna gingen we nog even dansen, maar het was eigenlijk best saai. Toen gingen we nog naar 5 andere kroegen, maar die waren allemaal saai. We besloten daarom om maar naar huis te gaan. Toen we voorbij het sushi restaurant liepen, zagen we dat het nog open was. Het sushi restaurant is namelijk open tot 06:00. Ja, ze zijn hier echt gek. We hadden echt geen honger, maar we moesten toch even naar binnen gaan, omdat het kon. Ik bestelde een chocolade fondant en ik kreeg er vanille ijs bij geresveerd. Getsie!!!! Wanneer leren ze nou dat vanille een ingrediënt is en geen smaak. Sjeej nam een ijscoupe en Rianne sushi. Maar de sushi is hier niet zo lekker. Ze kreeg er wel een berg gember bij en die mocht ik lekker opeten. Daarna namen we een taxi naar mijn huis en het koste maar €1,65!!!!!!! Echt waarom zou je nog gaan lopen?

Zondag

In de ochtend ging ik pannenkoeken bakken als ontbijt. Ik was bijna vergeten er ei in te doen, maar toen toch niet. Het lukte mij niet om de pannenkoek heel te draaien en sjeej dacht dat het haar wel zou lukken. NOU LUKTE HAAR DUS OOK NIET! HAHAHAAHA. Uiteindelijk lukte het mij lekker wel 1 keer. Heb ik toch nog wat geleerd tijdens dat half jaar bij Oetker.

Daarna gingen we lekker de hele dag chillen. Eerst gingen we shoppen, daarna wandelen en daarna naar de skylounge. Dit is op de 26ste verdieping van een hotel en geeft je dus een heel mooi uitzicht over de stad. We hebben daar de hele middag en avond gezeten en het was chill. De cheesecake was alleen een tegenvallertje. Onderweg naar huis hebben we nog magische burgers gegeten. Na een tijdje was ons onderste broodje namelijk gewoon opgelost. Er was ook niks meer van te zien, maar hij was gewoon weg. De burger was verder wel heel lekker. Omdat we nog niet naar huis wilden gingen we weer naar Ala. Volgens mij dronken we er dit keer alleen bier omdat we super vol waren. Twee domme jongens gingen Rianne versieren. Arme meid.

Maandag

Nou ik moest ’s ochtends naar school. Sjeej en Rianne gingen lekker ontbijten bij een bakkerij. Na mijn les heb ik nog met de guuuuurls gechillt in het theehuis. Daarna gingen ze naar het vliegveld en moesten we doei zeggen L Niet leuk! Ohja, ze gaven ons nog chocolade. Bedankt nog moiden! Het waren echt lieve gasten en ik ga jullie nooit vergeten. Xxxxxxxxx

De rest van maandag was leuk, want ik was echt suuuuuuuper dronken, maar ook niet leuk, maar ook wel, want nu heb ik een hele grote pompoen.

Als je ook zo’n mega leuke reis wilt meemaken waar je misschien wel jezelf echt leert kennen en uit je comfortzone stapt en bladiebaldiebla, mag je altijd langskomen. Of kaartjes sturen natuurlijk. Dit is mijn adres:

Sharon Baas

Stabu Iela 61-71

LV-1011

Riga

Latvia

De eerste 100 mensen die een kaartje sturen krijgen een kaartje terug!(As if..)

Tot de volgende keer!

xxx

p.s. Ik heb vandaag een nieuwe piercing in mijn oor laten zetten en nu ben ik ook daaraan verslaafd. Ik ben echt verslavings gevoelig denk ik.

Reacties

Reacties

Oma

Ga je ook de 2 meisjes opzoeken in Finland.
De zoon van de Tandarts ( Jasper?) doet ook mee met Erasmus maar hij zit in Estland! Niet ver vandaan!

Nadine, mama van Sharon

Sharon ik mis je zo. xx Mama voor altijd.
Wat doe je allemaal gezellige dingen en wat eet je veel. Let je wel op je lijn? Je moet wel gezonde dingen gaan eten. Haha. Je maakt wel veel mee, vraag me wel af hoe je dat allemaal kan betalen? Wat doet je moeder voor werk? Die balletuitvoering is echt geweldig om te zien, hebben oma en ik ook gezien in Schouwburg Het Park. Ik wilde dat ik meer geld had om naar je toe te gaan. Lukt het dit jaar niet dan gaan we in de toekomst met z'n tweeën naar Riga toe, kan je me alles laten zien en laten proeven. En als dat ukkie van 20 jaar ook mee wil dan gaan we dat overwegen. Is dat goed? Haha. Je schrijft echt leuke blogs, misschien kan je schrijven voor de vrekkenkrant. Hoe je leuke dingen kan doen met weinig geld en nog plezier hebben ook. xx van Je liefste fan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!