Dit eet ik.

Hallo iedereen,

Ik ben inmiddels weer een beetje beter. Maandag en dinsdag voelde echt alsof ik doodging, maar woensdag werd het al beter. Ik slik nog stees antibiotica, dus voorlopig kan ik nog niet feesten. Niet dat ik daar veel zin in heb hoor ;). Het is alleen wel jammer dat ik halloween nu mis, want er zijn zoveel leuke halloween feestjes hier!

Ook heb ik gisteren boterkoek gebakken en redvelvet taart gegeten( ga ik vandaag weer doen). Nou ja, dat is dus een goed teken :P.

Ik heb vorige week dus een eetdagboek bijgehouden, om te bewijzen dat ik niet alleen maar taart eet :P en om te laten zien wat ik hier eigenlijk eet.

Maandag

Om half negen ontbeet ik met havermout met water, chococrispies en nutella , want de melk was op. We hebben hier altijd lessen van 10 tot half 2 met een lunch pauze van een half uur om half twaalf. De locals gaan dan altijd naar de kantine om een warme maaltijd te eten, maar het is zo vroeg?????? Echt gek zijn ze hier. Om half 12 at ik dus daar een klein kaas croisantje met kaas dat nergens naar smaakt.

Mijn volgende les begint om tien over half 2 dus echt veel tijd om te lunchen heb je dan niet. Ik ga vaak naar een schattig bakkerijtje op de hoek, waar ik pizza’s van de vorige dag haal(want cheap). Dit keer hadden we echter 2 tussenuren en had ik die ochtend gereserveerd bij het katen cafe. Het eten bij het katten cafe is zo goed! Ik nam de soep van de dag en het was romige pompoensoep met cashew en parmezaanze kaas en wat brood. Daarna wilde ik nog iets zoets dus bestelde ik de fruit pavlova. Het was super lekker maar vullend (Duhhhhh).

Als avond eten(19:30) hadden we nog volkoren pasta pesto met geitenkaas en cherrytommatjes over. Omdat we moesten leren besloten we naar een koffiecafe te gaan waar ze de beste brownie ever hebben. Hij is echt heel smeuig met grote stukken chocol en veel hazelnoten. Nouja, ik had een warme chocolademelk en een klein stukje van die brownie(want bengu had hem besteld, ik vond dat ik al genoeg zoets voor vandaag had gegeten).

Dinsdag

Ik begon de dag dit keer met havermout pap met melk(08:30) en chococrispies om het geheel wat smaak te geven. In de lunch pauze (11:30) at ik een sinaasappel en veel koekjes. We hebben een docent die altijd koekjes voor ons koopt en waarvan ik er dan veel eet.

Voor lunch was ik al thuis(14:30) en maakte ik twee pantosties van wit brood( volkoren bestaat hier niet) met pesto. Daarnaast hadden we nog een stuk geitenkaas dat ik moest opeten, dus dat at ik(met honing en tijm en een broodje om te dippen)

Om 15:00 had ik trek dus kocht ik een canybar met chocolade en caramel. Voor avondeten wilde ik een soep van internet maken, maar ik bleek de helft niet gekocht te hebben :P. Dus het werd gewoon een soort groente soep met veel grote stukken groente(nee, geen soepgroente of vermicelli :P). We aten er brood en hummus bij.

Bij paaldansen was er iemand jarig dus daar at ik een chocolaatje met kersensmaak. Om 22:00 ging ik langs bij een vriendin en at ik een banaan(en dronk ik thee).

Woensdag

Ik begon de dag(08:30) weer met havermout pap met melk en chococrispies. In de lunch pauze (11:30) at ik dit keer een banaan. Ik kwam er achter dat mijn dopje van mijn dopper beschimmeld was???? Dus ik kocht een flesje Ice tea green. Voor lunch (14:30) kocht ik een mozzerella pizza en een champignong pizza.

Voor avond eten ging ik ergens ander eten. Ik at een soort stoofpot van portobello champignons, kikkererten, rijst en een stuk wrap. Het was lekker en goedkoop. Daarna dronk ik nog ergens een latte machiato. Toen gingen we naar Ala en dronk ik een Medula bier(0,5l).

Donderdag

Uitgeslapen(10:30) dit keer voegde ik een halve banaan aan mijn havermout chococrispies ontbijt toe.

Om 14:00 at ik een sinaasappel. Toen ik thuiskwam (16:00) bakte ik rosties en at ik die met zure room, jam en kaas. Voor avond eten maakte Bengu gevulde courgettes. Ik at er drie.

Vrijdag

Voor ontbijt ( 08:30) deed ik een keer gek en at ik neppe all bran met melk.

In de lunch pauze(11:30) at ik weer een banaan.

Tussen de lessen door ( 13:30) at ik dit keer een kaas pizza en een meuslinoten koek. Het zag er namlijk best gezond uit :P).

Toen we naar huis liepen( 17:00) had Bengu een sugar craving en moest ik wel meedoen. We kochten een soort magnum met twee lagen chocolade en daartussen pindakaas. SO LEKKER! (en maar €1,09)

Voor dinner (20:15) aten we restjes rijst en soep en brood. ’s Avonds ging ik uit naar een Russische club. Ik ging samen met een Letse vriendin en een vriendin van haar. We gingen voordrinken in mijn oude hostel (waar zij dus werkt). Ik at daar drie chocolaatjes, dronk een halve fles (slechte) rode wijn. Bij het uitgaan was alles heel duur, dus ik dronk niet meer dan 1 prosecco.

Zaterdag

Voor het ontbijt (11:00) at ik weer neppe all bran met melk. Daarna ging ik studeren bij een franse bakkerij. Ik at daar een kaas croisant en tiramisu (die niet bijzonder en duur was). Voor avond aten(19:00) maakte ik pompoen-boerenkool gnocchi. Daarna at ik een peer en wat chocolade.

Zondag

’s Ochtends(10:30) weer fake all bran met melk. Dit keer gingen we in een Turkse bakkerij studeren. Ik at daaar(14:30) een spinazie/feta waterbrood ding? En een soort Turkse brownie? Later at ik nog een Turks ding(16:40) voor avond eten at ik weer dat pompoen gnocchi(19:00).

Nou het valt dus best wel mee. Ik heb tot nu toe nog nooit eten mee genomen naar school. Je kan hier ook helemal geen normale harde bolletjes of pistoletjes vinden. Ook kan je eigenlijk nergens echt lekkere belegde broodjes kopen? Altijd maar pastries. Daarnaast lunch en dineer ik ook veel later dan normaal en ik ga echt heel veel ergens koffie drinken. Als je denkt: waar doet ze het van? Ik heb werkelijk geen idee, hahaha. Nou ik heb van sommige dingen foto’s gemaakt, die zal ik in de album zetten als jullie benieuwd zijn (mijn oma en opa dus).

Ohja, ik wil echt al heel lang een dag vloggen, maar er komt steeds iets tussen. Volgende week heb ik vast wel een interessante dag.

Ohja als jullie mij levensadviezen wilen geven op basis van mijn dieet mag het hoor.

Groetjes xxx

Reacties

Reacties

Oma

Ik dacht dat je verleden week niet naar de Universiteit mochten gaan in verband met ziek zijn. Maar ik denk dat de korts je geheugen heeft aangetast. Hopelijk ben je niet zo in de war meer!
Verder een leuk verslag. Is Bengu ook vegitarier?

sharon

Ne, dit was een verslag van de week ervoor ;) Vorige week heb ik niks gedaan en weinig gegeten, haha.

Nee, Bengu eet gewoon vlees, alleen weinig, omdat we vaak vegetarisch voor elkaar koken.

Nadine mama

Mijn advies is: als je wilt studeren doe dat dan. Je studeert overal waar eten is haha. Sommige dingen klinken lekker. Kan je thuis wat uitproberen. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!